Sidor

onsdag, november 10, 2010

Lyssna inte då

Hex pratade med personalchefen i måndags om arbetstiderna. Vi är kort om folk men för att få exakt rätt antal minuter i veckoschemat för min del så gick det så klart inte att öka upp med två timmar varannan onsdagmorgon och trettio minuter varannan onsdagkväll. Nähänä. Det där med onsdagskvällen innbär att jag lämnar receptionen till en ensam kollega mitt i kaoset när alla släpps ut och telefonen ringer som fan. Genomtänkt? Mhmm...


Man gör såklart inte så mot en Hex för hon rotar lite bland sina stenar och så går det så här: Onsdag morgon kl 7.30 - TRE stycken ringer sig sjuka! Hex har ledig dag enligt schema. Hex sussar till kl 8.30. Meddelande på mobilen: "RING oss, tre är sjuka, vi behöver folk i eftermiddag. Hjälp, panik" Hex har ju redan erbjudit sig men inte varit behövd och kör ju definitivt inte och arbetar bara en eftermiddag. Hex berättar detta. Då har en och en halv annan, snäll, lovat komma och hjälpa till istället...


Undrar hur de hade det? Blir nog inte ett dugg bättre till imorgon...


Vänta bara, snart har jag prima schema igen.






Jag flyger till jobbet numera. Det ÄR jag, för jag har flera plagg i den där färgen. Murre har min rosa glitterscarves kring halsen. Han är tretton år och ska inte frysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar