Sidor

fredag, november 19, 2010

Visst ja...

... jag har ju "andranamnsdag" idag! Borde få en fin present då, tycker jag. Det vore väl det allra minsta... Fast gamle Murre är uppe och går, det är en väldigt bra present.


Inventering på jobbet  - av mig. Det har jag aldrig gjort förut. Det fungerade ju hyfsat, fast jag fick räkna ihjäl mig. Plötsligt kommer Mim med en papplåda och satte den i famnen på mig. Fler grejer IN. Bland en av dem har det varit en mystisk åtgång den senaste veckan. Väldigt mystisk, för det går inte att ha det där till något som helst annat än det är avsett för. Jo, en grej, men det tror jag att bara jag vet om. Alla med? Inte jag heller


Och så körde jag till simhallen. Jag lyckades inte få en egen bana, så jag fick "hålla undan" för andra och det är lite sämre. Jag simmar bröstsim med huvudet under vattnet under själva simtagen och nästan varje gång är det någon som försöker göra likadant, men de dränker sig nästan. Man måste andas ut under vattnet och det funkar inte med korta simtag. En tjej simmade som jag, men jag var effektivare och "vann." Akta er när ni fredligt ligger i vattnet och simmar, för rätt som det är kan det komma en galen häxa som får för sig att tävla lite... Förresten, när man har simglasögon kan man hinna studera vad som ligger på bassängbottnen - örk... Plåster, bomull(?) en tuss hår(?) stor tuss, en liten skruv, en kattskit, tre gamla hundar, lite gruskorn. Och DET är så´nt man SER, det man inte ser är jag mer orolig för... Jäck!




            

Och här har vi några trevliga amöbor - de har antagligen ätit sig in i hjärnan på mig så nu kan jag vara med i "monsters inside me" som är en trevlig serie om mask i ögonen på folk och mördarbakterier och små varelser som vandrar runt i kroppen tills man blir jättesjuk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar