Sidor

onsdag, november 03, 2010

Rejäl ledning

Efter att ha varit på utbildning igår igen (på Malmö börshus minsann...) och överlevt pendling i morgonrusning så sätter man sig stilla och undrar hur vissa deltagare på den där kursen överhuvudtaget kan ha den befattning de har i arbetslivet.


En av föreläsarna frågade. "Detta känner väl ni chefer till. Skrev ni inte på det vid anställningen...? (Alldeles tyst blir det) "Du Axel till exempel" Axel som sitter med sina två kolleger vrider sig lite besvärat och svarar: "Nja, ha ha, vi skrev på så mycket" Jag satt på samma rad som eminente Axel så jag glodde på honom. Nä, där var tomt...


Idag kom jag tillbaks till kollegan som gick i spinn för minsta anledning. Hon fick tag i Mim och när hon var klar med det hade Mim elektrisk frisyr och stora ögon... Jag undrade om hon fattade vad det handlade om "Nä", sa Mim.


Rockstar var inne och åt bruna bönor till lunch. Redan kl 13 började han se egendomlig ut... Jag frågade hur han mådde. "Nästa gång ska jag bara äta bacon och inga jävla bönor" Aha...


Bilder? Vi tar en på "Baggi"




Kolla ögat och den svepta svansen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar