Sidor

torsdag, februari 18, 2010

Blandat

Katten Hilma ligger framför mig på skrivbordet. Inget ovanligt. Så vaknar hon och sträcker ut halsen och lyckas nå matskålen utan att resa sig. Hon ligger och äter - mycket klokt!


Guld i skidskytte - YES!! Inte så bra med sprinten i kväll...  Anjas störtlopp kunde ha slutat riktigt jätteilla, tur det gick såpass bra.


Tålig ombads komma in och hjälpa mig med en kund. Han kom masande efter en stund och satte sig vid datorn på min mycket speciella stol. Den kallas för "hästen" för att den har sadelsits och liksom fjädrar upp och ner med ett stort "hack". Tålig satte sig ovarsamt. "Hästen" vippade tillbaka. Tålig sa "usch" och grep liksom efter en visuell sadelknapp. Jag flinade och han låtsades som absolut ingenting. Han tittade lite och skulle komma tillbaka om en stund. Nu hade han lärt sig så han la sig på knä framför datorn(!) Den kvinnliga kunden tyckte det såg kul ut. Tålig gruffade om att "de brukar tycka om att man ligger på knä" (det var väl jag, det) Jag sa: "Vad väsnas du om, du vill ju inte sitta på stolen" Han suckade djupt och sa att han hade det svårt. Jag svarade att jag tyckte jag var hyfsat snäll. "Ja" svarade Tålig, "jag kommer ihåg en gång förra året" 


Min lilla animering om självincheckning har gjort succe. Någon tyckte jag skulle skicka den till it-avdelningen som sände ut dessa eminenta montörer. Jag kan inte påminna mig om att någon av dem var dvärg... med tanke på bildskärmens riktning alltså.


                        



                 


Så här ungefär, fast med en kraftig fjäderkonstruktion som skapar rörelse i det hela! Jag älskar den och andra går inte ens nära monstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar