Sidor

onsdag, februari 03, 2010

Totalt insnöad

Det snöade rejält inatt. Så rejält att när det var dags att köra hemifrån i morse så ville bilen inte lämna garageuppfarten... Jag försökte övertala den men det gick inte, så jag ställde in den igen innan jag satte mig fast på allvar. Sen ringde jag till jobbet och då minsann var tre stycken insnöade och en sjuk. Manfall! Jag la mig givetvis genast i sängen igen och Murre hoppade upp och tog sig en riktigt nära titt på mig – han tyckte att det var ett utmärkt beslut tydligen för sen la han sig nära, vände sig på sidan, drog en djup suck och så sov han.


Vi var utskottade provisoriskt med handkraft ca 14.30 och på riktigt ca 20.30... Nu ska det inte snöa mer på ett tag och det är ju bra. Imorgon bör jag visa mig på jobbet för vi ska ha ”kurs” (intern utbildning) Det blir sannolikt enmansshow eller möjligen enochenhalvshow för nu kommer det där fenomenet med hög-utbildning-dummast-frågor att visa sig.




                  

Löftesrikt när den här kommer och rensar väg och gårdsplan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar