Sidor

söndag, februari 14, 2010

Statistiskt sett...

Jag släpade mig upp kl 04.30 och såg andra halvan av os-invigninngen. Det ångrar jag inte, va´ bra det var!! Fast en död redan innan spelen börjat och så funkade inte fundamenten för elden, hur ska detta sluta? Någon skrev i någon tidning att Canada har sig själva och sin dåliga miljöpolitik att skylla för att det inte vill snöa i Vancouver i år. Fast Kinas är ännu sämre och hade det varit vinterspel där så hade det väl varit för kallt? Men hur var det nu? Väder och klimat är inte detsamma och alltså kan inte miljön ha påverkat klimatet! Undrar om det var klimat eller väder när världens toppolitiker höll på att frysa arslet av sig under miljökonferensen i Köpenhamn? Eller om det var bra för klimatet att Obama kom dit i ett onödigt privatflyg? Egentligen hade ingen behövt komma dit - de kunde haft telefonkonferens!! Och ville de nödvändigtvis se varann så finns ju dator och webbkamera. Så mycket bensin till alla farkoster det hade sparat! Jag borde få något rejält pengapris för denna idé!! Fast nu växer visst isen vid nordpolen igen, sa en forskare i tv. Jag vet bara att med statistik kan man bevisa allt.


Och så är det alla hjärtans dag. Ingen svensk sed, så jag anser den helt kommersiell. "Alla geléhjärtans dag" sa en unge och det passar bättre. Fast jag gjorde en bild och vi kör fortfarande på temat ishav:




   

Det är ett geléhjärta, det syns tydligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar