Sidor

tisdag, februari 09, 2010

Incheckad!!

Allra minsta, nyaste medarbetaren jobbade en vecka, sen var hon - sjuk... Vinterkräksjuk.... Fy satan! Hon anfölls i söndags, var hemma igår och så dyker hon upp idag. Olivia ringer till infektionskliniken och visst, det är 48 timmar frisk som gäller. Nyny gråter en skvätt och kör hem igen. Jag tvättade hela huvudet med handsprit - nej det gjorde jag inte, men jag skulle vilja.


Vi ska ha pekskärm där kunderna själv anmäler sin ankomst. Redan där har jag mina dubier, för det kommer folk inte att se och då missar vi att kund väntar. Vänta bara vad vi ska vänta!!  Fanstyget är monterat, dock inte inkopplat. Häxan drog tillsammans med Tålig, Mini och Lina ut för att inspektera underverket. Skärmens höjd -ca 140 cm över golvet- verkade lite egendomlig, men kronan på verket var lutningen. Det hela pekade ner mot golvet så man fick inta en hopkrupen, bakåtlutad ställning som visserligen ska vara bra för mina rubbade diskar i ryggen men som för övrigt verkade helt rubbat. (Fattade alla det?) Mini tyckte det var bra - hon är 150 cm lång. Tålig tyckte det var för jävligt och gick omkring som en limbodansare.






Jag visar lite hur det såg ut... Vi flabbade och åbäkade oss och rätt som det var kom givetvis en kund som såg spröd ut som en glasfågel. Hon har väl inte hämtat sig än... Jag svamlade nå´n skit om att vi hade fått nya grejer som vi skulle pröva. Tålig tog tag i skärmen och ville rikta om den men det gick ju inte alls. Den pekade ner i golvet lika bra för det. Undrar vad det är för några pajasar som satt upp skiten. De kan ju inte vara riktigt krya i skallen. "Ah" sa Mini "det dröjer inte länge förrän nå´n har snott den".  Ja, eller så rycker någon förbannad kund ner den och kastar ut den genom fönstret. Jag ska nu med en enkel illustration visa hur en incheckning kommer att te sig hos oss i framtiden...




Välkommen till oss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar