Sidor

torsdag, februari 04, 2010

Rikt dekorerad!

Murre väckte mig 03.50 i natt. Han ville ingenting, bara kolla om jag var vaken… Jag tittade på klockradion, konstaterade att jag kunde sova 2.5 timme till – så underbart! – och så klappade jag Murre som var mjuk och varm och spann och sen sov vi som bara den igen.


Kursen blev precis som jag anade, den med mest utbildning frågade några få vettiga saker samt en massa dumheter. Hon satt dessutom och gapade om att ”det visste inte jag att vi hade, ingen har visat mig det”. Så synd att Häxan satt bredvid chefen och kunde luta sig fram till henne och säga ”det vet hon visst för det har jag visat henne själv” ”Jaja” sa chefen och klappade Häxan lite på armen. Efteråt stack Mim in huvudet till mig och sa: ”Man skäms ju över hur dumma frågor de ställer”


Sen körde jag vidare till det lilla lokala bankkontoret där vi pratade siffror och fonder och eventuella Asienaktier en stund, men vi hann även med en hel del annat oviktigt men kul, för denna bankmänniska är enormt lättpratad och rolig!


Handlade mat och körde hem.


Bytte om och så ut i stallet. Murre hjälpte till. Plötsligt satt han i stallgången med ett lätt modifierat utseende... Makens mobil fanns till hands och man kan ju se resultatet fast det var i mörkaste laget för ett mobilfoto:


 



Han ser ju för trevlig ut! Höstrån och gammal dammig spindelväv som hänger/klistrats fast över nosen. Han tog inte bort det heller, utan det fick jag göra en kvart senare när vi skulle gå in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar