Sidor

fredag, februari 26, 2010

Lite, lite vår

Plusgrader och vindstilla i morse. Så underbart! Vägen var inte skrapad utan tvärtom mycket spårig med tjock modd. Det är lite som att köra på räls. Hamnade i ett tjockt traktorspår och det var ju trevligt tills jag såg att de svängde av in i bonden Thomas nybyggda lösdriftstall med plats för 300 kossor. Kortväggen är inte monterad så jag kunde mycket väl ha strandat därinne bland halm och bråte. Inte pigg på det... Jag övertalade Golfen att gå rakt fram istället och det gjorde den med viss radiobilskänsla.


Från fönstret i mitt rum på jobbet har jag utsikt över en råkkoloni. Fåglar alltså. Idag började de resonera om att bygga sina bon. Då måste det ju vara vår!



Just här syns inte invånarna. Men vänta bara tills de kläcker ut ungarna och släpper fågelskitar stora som från en ordinär häst på våra parkerade bilar. Örk! Då är det inte så kul.





Men den här är ju väldigt rar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar