Sidor

fredag, februari 12, 2010

Filmkontrakt?

Jag har en alldeles bestämd känsla av att jag på något sätt deltar i en halvskum film... Hittills har jag inte fått  syn på kameran, men kanske ska jag snart lyckas. Dagens "scen" är följande: Larmet på jobbet har krånglat. Jag har faktiskt inte varit inblandad, men i korta drag har man upptäckt att larmet varit på trots att det gått att röra sig som vanligt i korridoren. Då larmar man av såklart och går in. Plötsligt upptäckte Olivia att "deckaren" som vaktar korridoren var - borta! Puts väck! Utan spår! När de kollade vidare var deckarna i och utanför receptionen lika spårlöst försvunna. Olivia ringer byggfirman som var hos oss före jul och undrar om de monterat ner dem. Nä, det hade de verkligen inte sa de. Ja, då får ju "Larm & lås" komma och sätta upp nya. Killarna från den firman har varit med förr. "Är här nyligen ombyggt?"  Ja, det är det ju. De reser upp ett par stegar, lyfter på plattorna i innertaket och - där ligger deckarna!! Den ena dessutom kvar i sin utsågade bräda... Det är trådlöst larm, så det funkade tydligen bra att göra så. Men man dör ju. Det är byggfirman vars gubbar stod och skrek och svor i korridoren bland in- och utpasserande kunder tills "gissa vem" sa till dem att uppföra sig som folk. Jag frågade larmkillarna om de sett något liknande förr. De sa "ja, tyvärr" Kanske samma byggfirma?


Vicke www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp lär ut aimeringar igen!! Vattenbilder är trevligt, men nu är det ju vinter så vi tar en ishavsbild istället:


  

Brrrrr....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar