Sidor

torsdag, april 22, 2010

Coachen...

Utbildning/coachning inför en drive som företaget lanserar 1/7. Ack ja... Hade vi bara tid så -visst.


Coachen dyker upp eller snarare glider in. Genomförkyld! Klädd och rustad i idel märkeskläder och bjäfs. Kavaj som jag inte kunde märket på, rosa Lacostetröja, vita och bruna skor - stiliga, glasögon kanske från Perry Ellis, världens skrytklocka med fyrkantig boett med två urtavlor i minsann! Jag och Rockstar räknar ut hur tradigt det hela kommer att bli, så vi lägger beslag på de två fåtöljerna i konferensrummet, resten sätter sig snällt runt bordet. C. börjar med att fråga om han kan få en alvedon... Någon ger honom ett par mesiga panodil och jag tänker - lycka till. Snart snyter han sig i armvecket och så får han ett paket pappersnäsdukar. Han kvackar och hostar och så får han vatten och en Noskapin för rethostan. Jag blir pigg på att ge honom en Tramadol (morfin) så han håller truten på sig, men detta sker bara i mina tankar. Rätt som det är säger Rockstar: "Borde du inte ha en intelligent värktablett?" Jag vet inte om han syftade på Iprenreklamen eller bara var spydig.


En timme försent dyker den provanställda upp (poäng på det?) klädd i "musakort"  jeanskjol med utvikt kant, urringad rosa t-shirt med paljetter, rediga vita strumpbyxor på sina korta tjocka ben och längst ner ett par rosa gymnastikskor. Mycket fint! 


C. hostade och harklade och svalde och sa aaaaa och tryckte igenom visningsbilderna på datorn. Testprogram "fanns inte" och vissa saker "var inte riktigt så" aaaaaa och någon penna hade han inte med sig. Han pladdrade sin skit och jag frågade Rockstar: "Förstår du detta?" Rockstar skakade på huvudet. Häxan frågade C. hur detta nya skulle säljas in till kunderna samtidigt som vi ska korta tiderna för deras besök. Rockstar påpekade att det var minsann rätt så mycket vi ska knappa in själva och inte "bara" en datakörning. C blev lite oroligare och höll ett getöga på oss i vår hörna.


Jag har aldrig hört en så dålig säljare (jo, en gång i Oslo för väldigt länge sedan...) aaaaa, han pekade och tryckte på sin lap och allt skulle bli så bra och världen frälsas, eller åtminstone våra kunder.


På eftermiddagen blev jag erbjuden att byta bort min fasta heltidstjänst mot en lika fast 30 timmars och efter koll med lönekontoret sa jag ja till det! Hon som fick mina timmar blev superglad! Hon har  två små barn och är sjuk ganska ofta själv, så good luck ledningen... Ingen heltid i praktiken där inte. Häxan kan däremot med rent samvete vara hemma och leka lite mer!!






kolla på denna sidan!!



Pris - ring... men en liten modell kostar 6500 spänn.


Vilken grej! Jag skulle ju bara ha en bild på leksak...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar