Sidor

lördag, april 10, 2010

Å så var det fredag

Körde maken till bilverkstaden tidigt i morse. Mekanikerna hade ställt ut hans bil på gatan vänd i färdriktningen!! Inga fler hakningar här inte, tänkte de så klart...


Varför är det så oerhört mycket roligare att sitta och ljuga och dricka kaffe i en stackars kvart än att jobba. Vi kläckte fantastiska idéer idag! Kursresan till Turkiet börjar närma sig (8 - 15 maj) och vi (jag, då)fabulerar vilt om olika saker där. Turkiskt bad, någon? "Vad är det, då?" undrade Mini. Jag berättade om att man går in i en varm marmorkammare där det finns baderskor stöddiga som tyngdlyftare som tvålar in en och skrubbar skinnet av en och skickar en vidare med ett kast så man åker på marmorbänkarna som ett ölglas på en bardisk. Mini tittade stort och sa försiktigt: "Näää, det vill inte jag" Rockstar satt bredvid och flinade. Han reser mycket i Turkiet och i centralasien och bidrog med en sanslös historia om en sorts jäst blandning på hästmjölk och rävgift som höll samma alkoholhalt som öl enligt honom och uppemot 70% enligt mig. Vi fick aldrig rett ut det. Jag har inte tid med några 32 timmars kurs. Jag behöver ha annat för mig... I min "2-rums lägenhet för eget bruk med utsikt över omgivningarna" som det står på resehandlingen. Det där med eget bruk är värt varenda extra krona det kostade mig. Jag har förresten redan i princip  hyrt ut badkaret och soffan till de "snåla" som fick sig tilldelat en rumskompis enligt bokstavsordning...


     

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar