Sidor

tisdag, april 20, 2010

Nya förmågor...?

Jaha, då var det dags igen. Jätteny kollega. Och nya har vi ju alla varit, bara det att det finns ju inga "gamla" kvar som kan visa de nya tillrätta... Ett moment 22 alltså. För övrigt bär sig de gamla dumt åt. Pallar man inte att jobba efter 65 när man är ensamstående med billig lägenhet, inga barn och inte ens bil så bli hemma. "Jag orkar inte" pep denna "övertidsarbetare" när en kund ringde till receptionen för råd. Häxan blev halvförbannad och frågade om vi skulle svara kunden det. Nää, det skulle vi kanske inte... Men man undrar väl om man bara ska ge upp? Jag har spått katastrof länge - den kommer, var så säker. Det går givetvis omkring troskyldiga lamm som lojalt tror att vi inte alls är på hal is. Jag kan inte fatta att man är så blåögd.


Jag giter inte ens hitta på någon bild. Skulle vara på ett sjunkande skepp kanske? Tur jag är en bra simmare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar