Sidor

söndag, april 11, 2010

Gula ögon och guldögon

Vaknade 10.30... Undrar om det beror på att jag har så mycket för mig på nätterna att jag inte lägger mig före ca 2.00? Murre hade försökt få liv i mig 6.30 vilket renderade honom utvisning ögonblickligen. Nu satt han på köksgolvet och tittade anklagande på mig med stora gula ögon som påminde mig om att svältdöden inte var långt borta...


Min svägerska ringer till maken (min alltså) och beklagar sig över att en av hennes svågrar (fan va´ rörigt, precis som i en engelsk film) suttit och berättat om sitt jobb som begravningsentrepenör och då tydligen gått närmare in på en del äckliga detaljer som de kan råka ut för. Men hon måste ju ha känt den svågern i femtio år? Hursomhelst. VAD jag önskar att det vore för mig han hade försökt äckla sig med sina detaljer. Jag är tämligen säker på att jag hade knäckt honom. Jag ber varje dag att få hand om en så´n. Ännu hellre om en psykolog att plåga.


Är det någon som vet vad en guldögonslända är?


                              

Det är en så´n här liten grön genomskinlig sak som kan flyga och överleva hursomhelst. TUR att inte insekter är stora som t.ex hästar. Det är riktiga monster om man tittar noga på dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar