Sidor

fredag, april 09, 2010

Dragshow...

...live är ju inte så illa, men showen jag såg idag trodde jag inte var möjlig i verkligheten.


Sommardäcken ska monteras. Maken lastar hjulen i sin bil och följer med, för han vill kolla en grej när vi ändå är på verkstaden. Golfen får sina fina sommarhjul, jag backar ut, maken lastar vinterhjulen och ska vända sin bil och köra iväg. Jag har hamnat innerst på gården och får alltså se detta:


Mitsubishin är väldigt motsträvig att svänga runt med. Den har jättestor svängradie, så man får backa och hålla på. Dessutom har den kåpa över flaket så man ser bara i sidobackspeglarna. Jag bryr mig inte så mycket om det utan tittar lugnt på, för maken backar till hästsläpet och backar med hästsläpet och manövrerar sin klumpiga bil på alla möjliga ställen och det går alltid bra. Rätt som det är kommer han för nära en båttrailer som står vid sidan. Jag ser bara att han hakar på den, men det gör dessvärre inte maken som vrider om ratten på fullt utslag och börjar köra iväg med båttrailer och allt!! Jag blir så paff att jag istället för att springa ut börjar tuta på honom. Han fattar ingenting utan tycker att han ändå ska backa en sista gång. Det gör han och NU sitter trailern fast kan jag tala om! Jag rusar ut och visar honom. Vi ligger på knä och "rodar" (rotar) under bil och trailer. Jag skäms som en gris... Till slut lyckas vi lossna de inblandade delarna från varandra och kan komma iväg. Kvickt... Och jodå, trailerdraget blev lite skevt, så maken får betala för reparation av det också....



Sommarklädd och tvättad och inget drag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar