Sidor

onsdag, april 21, 2010

Manual för Häxa

Någon som minns Esteban? Nä, för hundan, han har inte kommit tillbaka.  Men chefen höll på med en missnöjd kund idag som varit hos honom. Hur många klagomål/ärenden som gick till ledningen fick han på sina 3,5 månader hos oss? Gissning, någon? Svar: Trettiotre stycken!!  Hur hann han bara? Man frågar sig. "Det här känner jag, kan bli hur bra som helst" svarade ju Olivia mig när jag undrade vad i all sin dar detta var för något dag två i vecka två. Rosa fattade misstankar redan dag fyra i vecka ett, så hon var ännu snabbare. Och hade vi rätt?! YES.


Ja, vi fortsatte ju med att simma i tomma intet idag också... En av de där nya essen kom med en "manual" som även innefattade mig och mitt jobb. Hon presenterade den stolt och ovetande på arbetsmötet idag. Jag totalslaktade den med två meningar. Kunde ha gått, men Hex kom i vägen. Ska vi hålla oss till reglerna eller? "Det var bara ett förslag och den ska ändras" hette det då? Vågade inte stå för åsikterna heller, nä. Nä, det vågar ingen under lite press. 


Vad kan passa efter den här texten då? Ett "häxdjur" kanske?



Den är för äcklig och jag blir nästan lite rädd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar