Sidor

torsdag, april 29, 2010

Överlevare

1§§§ (det har Hilma skrivit och jag vet inte vad det betyder. Hemligt kattmeddelande tydligen)


En fråga om s.k högutbildades hyfs igen: Tålig river ut en oöppnad paket med tre dessertostar ur kylen på lunchen och frågar om någon bjuder på den. "Nääää, för Jesu namn, den ska jag ha till vår avslutning i kväll" gol någon. "Jaha" sa Tålig, "jag tyckte det var kort  datum på dem så de är ju mogna att ätas nu" Nä det var hennes. "Och annars så hade vi inte öppnat den förrän till förmiddagsfikat i morgon" sa älvan, nä häxan menar jag. "Det lilla hade väl inte räckt så långt med tanke på hur det brukar gå till här" sa Gudrun. Och jag nöp så klart till igen: "Den där kakan varade ju bara till vissa som kunde förse sig" och så Smilla: "Det där får du äta upp och det ska du också" Tålig  flydde för livet ut på terassen...


Det handlar inte om att Tålig nätt och jämt överlevde våra stick - det handlar om dessa:



Stiliga! Växer direkt ur asfalten invid ett hus. Det kan inte finnas många jordkorn där. Jättegröna och -gula!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar