Sidor

onsdag, april 28, 2010

Minnen...

Det finns en alldeles underbar sida som man kan titta på hur länge som helst. Om man gillar glass vill säga... Ananaspinne 1968 som man kunde tigga sig till av Far. Igloo som alltid funnits (75 öre...) päronpinne från -71 som sen blev päronsplitt med samlarbild och  allt. Min bästa sommarkompis och jag samlade på hästbilderna och jag kommer fortfarande ihåg när jag öppnade min glass och så var där en bild på en veteranbil och jag förstod att nu var hästbilderna slut...  1980 km Minty och den var så söt och vedervärdig att det kryllade sig i öronspottkörtlarna... Jag tror jag åt hundra stycken av den. Och så alla 88:or, Nogger som jag aldrig tyckt om, den dyra bägaren som kostade 1.10:-, Lakritspuckar, allehanda strutar och nu har vi Magnum i papper i papplåda för 22 spänn.


När jag gör någon en extra tjänst på jobbet brukar jag säga: "Det kostar dig en Magnum till sommaren" Nu är vi där och jag får väl se om jag får några glassar.




Den vita Magnumen är favoriten numera och borde kunna avpressas kollegerna ett par gånger i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar