Sidor

onsdag, april 07, 2010

Rödöga?







Här är Rödöga: Indianhövdingen som har funnits som serie i säkert närmare femtio år.


Men man kan ju bli rödögd av annat. Det här har jag undrat mycket över: Mascaran som ger dig bra vibrationer (metro.se)  Verkar livsfarligt... Isadoras mascaraborste vibrerar 10000 gånger/minut. Näää, jag vill borsta mina fransar i lugn och ro. Tänk om borsten blir galen och sticker en i ögat. Med all den svarta färgen på. Tar timmavis att bli av med det, tvätta rent, vänta på att rödögat ska bli vitt igen,  underlagscreme, skugga, ny mascara, kanske den petar till en igen möjligen i det andra ögat - eller ännu värre- samma öga en gång till (lika bra att sjukskriva sig för dagen, för nu kommer man ju både försent och är dessutom blind) Jag är inte pigg på det. En karensdag kostar runt tusen spänn och då kan jag köpa flera vanliga hederliga mascaror istället av välkänt "snobbamärke" dessutom.


 Ögonattack - nej tack.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar