Sidor

tisdag, april 27, 2010

Mänskliga experiment?

E-papper kan ge dig sömnproblem (metro.se)  Och här har vi ett nytt uppfunnet problem som kanske inte ens  finns... Undrar hur man har överlevt alla påstådda gifter, vitt bröd, pommes frites och bintje... Många gånger har jag inte ens haft hjälm på mig. Fast jag tror att alla de som sparat sina liv genom statens och forskningens förtjänst ska användas till de mänskliga experiment som regeln att gående har företräde vid övergångsställe innebär. Kör jag bil blir jag riktigt pigg på att klippa dem som bara går över med lagen på sin sida dessutom. Där blir jag hängande inne i t.ex en rondell med risk att få min fina bil totaldemolerad av ett annat fordon. Eller gamlingar som tar tre år på sig att släpa sig över och bussar och långtradare får stanna, växla ner och så köra igen (miljön var det, ja) Eller de som ska kränga sig ut på övergångsstället precis före den enda bilen på en kilometers håll. Eller de som kör ut barnvagnen först, gärna en mörk utan reflexer. Kan reta ihjäl mig.


Idag hade jag förresten äran att få besök av en "gäst" här i landet. Han lät meddela via sin tolk att han inte var riktigt bekväm med att jag var kvinna. (Sorry about that ) Jag sa att han givetvis fick träffa Tålig om han ville och så fick han en lapp med sig till receptionen. Där träffade han på Mim som sa "visst, 31/5" varvid gästen raskt kom in till mig igen. Och stannade en timme. Han var nog inte renlärlig...






Och här har vi en bild som perfekt illustrerar mitt sanna inre! En liten söt älva med glitter på...



Jag kommer ärligt talat inte ihåg var jag hittat den och vet inte heller vem som gjort den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar