Sidor

torsdag, augusti 12, 2010

Fin "present"

Började jobba kl 13.00 i dag. Sätter mig i bilen en halvtimme innan, backar ut från garaget, känns konstigt det här... Vad är det NU då? Sörjer den spoilern eller? Det är möjligt den gör det - med att ha punktering på vänster framhjul. Men vafan... Jag ger mig inte på att byta hjul alldeles själv, jag får ju aldrig loss tryckluftsdragna hjulmuttrar. Gris också. Jaha, maken kommer hem efter trekvart sådär, tur han var färdig tidigt. Den starke hovslagaren sparkar kraftigt med grova skor och lossnar med visst besvär hjulmuttrarna, konstaterar att det sitter en grov stjärnskruv i däcket  - säkerligen en "present" från den ekologiske odlaren i lördags - vi hänger på reservhjulet, ringer däckfirman och jag kör iväg. Landar på jobbet lagom till eftermiddagsfikan, äter vetelängd, hjälper Rockstar med tre enklare kundbesök, den siste kommer inte. Sen kör jag upp och får två nya däck - de var ändå slitna, lika bra att byta båda. De var ju inte gratis precis, men däckmannen var genomtrevlig!


Och så var det ju den här:



Mmmm, jadå, jodå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar