Sidor

tisdag, augusti 17, 2010

Lömskt överfall

Man borde ha anat att det var något lurt med den där Bagelideran som jag blev pålurad...


Hex går fredligt omkring i "finrummet" = det enda rum i huset som har grusfritt golv och är rent från katt- hund- och hästhår. Blommorna ska vattnas och allt är stilla och fin söndagseftermiddag. Flinga och Bagheera leker "smygleken" som går ut på att man rör sig runt en slinga genom köket, ena hallen och kontoret. Helst ska man inte bli upptäckt av den andre. Är det öppet in till finrummet så utökas slingan och blir mer spännande.... Anyway: Hex går alltså i finrummet med vattenkannan. Plötsligt kommer Flinga rusande i vänstervarv. Hon hinner inte se mig utan kör huvudet i mina ben och trampar mig på foten så hon dels river mig med trampdynan och dels kör klorna i min nakna fot. Aaaj! Jag tar henne i halsbandet och ska skicka ut henne ur rummet när nästa vilddjur kommer farande i vild karriär och biter mig i benet! AAAAJJJJ!!! Dessutom i benet som hör till den oskadade foten så nu är jag så att säga halt på båda. Hela överfallet går på ett ögonblick och så är båda ligisterna borta igen.


             

Från Katthjälpen va. Direktimporterad från Amazonas är vad han är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar