Sidor

söndag, augusti 08, 2010

Myrad

Fick för mig att cykla en runda i eftermiddag. Det var inte igår precis... Jag pumpade cykeln och tvättade av den. Den ska behandlas med största respekt, för jag fick den av far när jag fyllde 12 år. Den är sig i princip alldeles lik och endast   hmhmm - 5 år gammal...


Jag tog mig ut i skogen och fick fortsätta till fots för det var ett ställe där jag ville kolla hur pass de avverkat träden. Det såg bra ut, man kan nog rida där i framtiden med. Jag var väldigt praktiskt klädd för äventyr bland brännässlor och tät lövskog: t-tröja, cykelbyxor och ballerinaskor... Men nu är det så att jag har i hela livet haft förmågan att komma undan i princip oskadd i sådan terräng fast jag knappt varit klädd. Min moster påstår sig ha sett mig gå i vita kläder och tygskor genom hela Fyledalen och komma ut helt torr och obefläckad på andra sidan. Den här gången blev jag lite nässlad på ena smalbenet, jag har visst legat av mig lite... Men så plötsligt brände det till på halsen. En liten svartmyra satt där och stack mig. Den hade antagligen kastat sig över mig från något träd. Det gjorde ont, men gick ju över igen.


    Tur det bara var en så´n där jäkel...


   

Mycket speciell och vacker natur i Fyledalen och Benestad backar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar