Sidor

tisdag, augusti 03, 2010

First day

Då var det slut på friden. Slut på långa frukostar i soffan och en "nap" tillsammans med Murre på sängen om man blev lite sömnig.


Idag jobbade jag med en av de alldeles nya. Jadå, sött och snyggt och prydligt och artig är han och ganska trevlig att titta på (!) men jag får ju spatt på allt krångligt han ska göra och SAKTA går det. Jag sov med huvudet på skrivbordet flera gånger. Och ont i halsen som fan har jag - tålde inte att vara i stora staden? Jag som "aldrig" är sjuk. 


Frånsett detta. Under sommaren har tydligen vissa fått halvt stressa ihjäl sig för att det var så många nyanställda inne. De nya skulle klara sig själva hette det - viiisssst - det har man hört förr va? Det hade varit rena upploppet ibland. En av de där unga grynen, lilla pyret, hade plötsligt med sig en bekant hemifrån som hon ville ägna sig åt på morgonen och alltså ändra några av de förbokade kunderna. Som redan väntat länge på att få komma. Frisk idé!! Det fick hon emellertid inte. (Remember Esteban, någon? Kanske en uppföljare på gång?)


Och så hade det varit de vanliga problemen: Svikande datorer, reservdatorn gick inte att koppla upp och när den äntligen funkade igen lyckades någon röra till uppgifterna så självaste Hex får reda upp det. En beställning gick inte iväg, materialbrist, Hex fixar, min livlina = min stol var borta, aha, Pyret hade snott den och ändrat insällningarna på den, Hex med sin onda rygg nedkallar några enklare förbannelser över henne, lutar stolen så hon trillar av den och återtar den innan Pyret hinner blinka... Fixar tillbaka inställningarna och slår mig ner. Hah!


Allt är med andra ord som vanligt... I morgon ser -ser alltså- det lugnare ut, Hex sussar vid skrivbordet?? Alternativt ruvar min stol.


                                        

Och den som snor min stol kanske får kaffet spetsat...


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar