Sidor

fredag, augusti 27, 2010

Green day

Gick ut med vovven en tur mitt på dagen. Vid en hage låg en död ko bara sådär. Den var utanför inhägnaden så den väntade på att kadaverbilen skulle hämta den, men det såg lite makabert ut.


Vi gick in på en fälad - jättegammal mark som knappt används till bete ens. Flinga sprang lös och sniffade omkring och jag gick och tittade lite efter svamp (som inte fanns) Plötsligt plaskade det till och sedan en serie mindre plask. Flinga badar. I en totalgrön göl. Och det som kom upp var minsann nästan totalgrönt det också:



Är detta roligt kanske? Jag fotograferade inte eländet, men det här är inte långt ifrån sanningen. Usch!


När jag nu hade fått grönterven att hålla ögonen på så satt det plötsligt något stort och kallt på mitt ena ben. Jag tittade och det var en stor vårtbitare och de är av naturen också jättegröna. Den schasade jag bort och försökte sen fånga för att titta på den, men den försvann i gräset.


För ett par somrar sedan kom faktiskt Flinga bärande med en sådan där gröning som hon hittat någonstans hemma, så den tog jag bilder på.





Han kanske inte glittrade fullt så mycket, men i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar