Sidor

lördag, augusti 21, 2010

Krigstillstånd

Kommer hem hyfsat i tid och tar genast itu med att göra att gratulationskort till en 70-års uppvaktning i morgon. Där sitter man koncentrerad, för pappret är ganska dyrt och det gäller att vika rätt. Flinga ligger utanför kontoret, Bagheera ligger utanför badrumsdörren. Plötsligt rusar han på henne och hon använder givetvis mattan som startramp. Jag skriker "sluta" och lilla Flinga lägger sig vid sidan om bordet där jag sitter. Allt lugnt. Nu ska jag texta med guldtusch. Pilligt! Ett svart streck kommer flygande från vänster genom luften och landar nästan på Flinga. Hon rusar upp vilt skällande. Jag hinner precis hejda pennan från att fördärva hela kortet eftersom jag rycker till när "bomben" landar bredvid mig. Katt före och hund efter försvinner i en jävla fart. Jag stänger glasdörrarna om mig. Bagheera sätter sig utanför finrummet och drar klorna på rutan så det skär genom märg och ben. Jag tror jag får koller alltså. Kan man reklamera kattskrället månne?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar