Sidor

onsdag, augusti 25, 2010

Viss livsfara...

Katten Bagheera vilar sig dagtid. Detta innebär att han är rysligt pigg på kvällen och när han har ätit och varit på sanitetslådan (!) DÅ ska här lekas. I kväll gömde han sig i sin tunnel och när jag intet ont anande kom in i köket så gjorde han ett jättekatthopp och lappade till mig på benet. Jag såg honom inte förrän precis i anfallsögonblicket, så jag skrek och Bagheera blev väldigt förtjust över den reaktionen. Han försvann in i tunneln igen och väntade på nästa offer. Maken kommer in i köket. Nytt katthopp - tjoff- och in i tunneln igen. Murre 13 år traskar förbi. Han koxar in i tunneln från ena änden. Bagheera kryper ut i den andra. Murre kryper in. Murre ramlar ut genom hålet i mitten. Bagheera sniffar på Murres yttersta svansspets. Murre blir purken och går upp och lägger sig. Bagheera lägger sig bredvid mig i fåtöljen.


Och den här är den blåaste Hortensia jag sett:



Bara aningen hottad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar