Sidor

tisdag, augusti 10, 2010

Som i film ungefär

Sätter mig i bilen kl 7 i morse. Backar ut ur garaget. Kliver ur för att låsa portarna. Tittar framför den. Där ligger spoilern på marken. Nämen det var väl trevligt! Den sitter fast i en liten skruv på vänster sida. Jag sliter av fanskapet och kastar in hela rasket i garaget. Den där jävla spoilern bytte jag våren 2009 och den har aldrig suttit ordentligt. Jag vill inte ha skiten, den sitter för lågt och jag fattar inte hur man tror att en plastbit ska hålla -skruvad till plåt med alla vibrationer dessutom.


Och sen börjas det. Vanliga kollegan kommer tillbaks efter fem veckors semester. Först går det bra. Sen börjar hon arpa upp sig till meningslöst överarbete och hela tiden kommenterande hur det kan komma att gå och att hon bara får arbeta gratis (??) "Håll truten på dig och bli hemma" tänker Hex. Hon arbetar "på övertid" och jag antar att 65 för det mesta är en bra pensionsålder. Dessutom ser hon inte ett skit... Vårt jobb kräver luppar för de flesta, men hon har brillor som hon köpt på macken. Har antagligen inte råd med dyrare. Tjänar ca 38.000 i månaden.


               

Man hade nästan jobbat tryggare ihop med den här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar