Sidor

torsdag, mars 08, 2012

Förändringar

Lika bra att erkänna att jag sov länge... Maken har kört iväg.
Så tittar man ut på den varma och behagliga våren:
Jaha - vadvardetjagsa? Va, va? Hela mars och halva april kan det komma bakslag.
Vi kollar vidare, dvs det räcker med att titta till höger:

Varför står min fåtölj vänd mot fönstret?


Därför att marodörvalpen klättrar upp iden och snokar i fönsterkarmen om där finns något han kan sno... Det gav visst en del resultat i dag också.
Vi tar en bild i köksfönstret också för där finns en liten speciell detalj.
Det blev lite mörkt, men fågelbordet är åter uppskattat, ena orkidéen blommar och den lilla "ploppen" under lampan lite till vänster är en sliten spindel som kom in genom ytterdörren för ett tag sedan och sedan har han bott på olika platser i köket. Jag är lite rädd för honom, för han har viss kroppsmassa, men det går - han kan ju inte hjälpa att han är spindel. Han sköter sig bra och han förekommer på öppna platser så jag inte blir överraskad.

2 kommentarer:

  1. Visst är det trevligt med företagsamma husdjur. Nya överraskningar hela tiden! Fin orkidé och söt spindel.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Den lilla busen, han hittar på egna hyss. Inte nog med det han fyndar också :) Jag vill ha vår nu, inga mer bakslag, tack!
    KramKramKraaaaaaam!!
    Sv; Sir Tott en mitt lilla charmtroll <3

    SvaraRadera