Sidor

söndag, mars 11, 2012

På plats

Efter idogt staketbyggande och -förbättringar befann sig alla hästar där de skulle i kväll. Ingen ville prova spänningen, de känner kraftfältet från tråden utan några praktiska övningar.
Dessutom la vi en god stund på att valpsäkra rabatten vid stallet så det ska kunna se ut så här till våren igen:
Lille älsklingen behagade nämligen gräva upp hela rasket i höstas. Jag fick lägga på en järnstege och ankra med tjocka ekplankor. Nu vill knopparna se ljuset så vi fick näta in det hela och lägga fast så det motstår angrepp från belgartassarna.

5 kommentarer:

  1. Haha ..det blir nog till att fixa Billy Bus en egen rabatt..så han får tillfredställa sitt grävbehov..hehe
    kramen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Stavade ju fel...
      Lille Billy gräver egna rabatter varthän han än går!

      Radera
  2. Ojoj, säkra rabatten ordentligt.

    När hundarna var små så gjorde jag i ordning en stor rabatt med stenar som gångar så det skulle vara lätt att gå genom och rensa.

    Klart att små valpar tyckte det var kul att gräva i denna jord. Jösses vad roligt dom hade ... hahaha.
    Min rabatt den försvann :D

    SvaraRadera
  3. Vacker bild! Hmm ja det är inte lätt. Du valpsäkrar och jag kattsäkrar. Nu har jag kommit på att jag måste rådjurssäkra också på vissa ställen. Det handlar mycket om säkerhet just nu.

    Kram

    SvaraRadera