Sidor

lördag, mars 31, 2012

Tjuvar i huset

När jag vaknade såg vädret väldigt inbjudande ut! Solen sken från klar himmel. Kanske blåste det lite.
Ut med hundarna. Baggi ville ut i kattgården och när jag öppnade fönstret så han kunde hoppa ut blåste det iskall östlig vind rakt in. Brrr... Tittade på termometern - plus tre grader. (Jag tror jag går och lägger mig igen)
Då blev det frukost i tv-soffan. Maken hann sätta sig vid datorn och när han frågade en sak så reste jag mig och hjälpte honom. När jag kom tillbaks var allt inte riktigt sig likt...
"Någon" hade knyckt den ena ostskivan från min smörgås. Den andra låg prydligt kvar.
Fyra helt oskyldiga djur förekom i närheten.
Jag tror förstås att jag har alldeles klart för mig vem förövaren är.
Visst är han listig! Inte knycka hela mackan för då hade det kanske märkts för mycket.
"Matte är kanske lite dum i huvudet så jag kommer undan med det här."

9 kommentarer:

  1. Haha..finsmakare...!! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Nej det kan jag aldrig tänka mig att lille oskyldiga valpen skulle ta en ostskiva. Ha en skön söndag.

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Oh les coquins!!!!!!!!!! ( Sorry but sometimes I can not express in English what I feel!

    SvaraRadera
  4. Hey Kajsa, click it again for me. You will namely not appear as a reader. Thank you and see you soon.
    Greetings Dear Rosalie ∙ ∙ ♥ ♥ ∙ ∙

    SvaraRadera
  5. Hahahaha.... smartare än smart

    SvaraRadera
  6. Smart hund och så stilig! Här har vi snö och och blåst. Riktigt april väder.

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Billy Bus har slagit till igen =) Och inte delade han med sig heller =)
    Kramen ♥

    SvaraRadera
  8. Kära Kajsa!
    Jag uppmanar dig att läsa svaret du fått på din kommentar inne hos mig. Riktigt spännande faktiskt!

    SvaraRadera