Sidor

lördag, mars 03, 2012

Kattgodis

Melodifestival. Hex och make parkerar i varsin fåtölj. Flinga hinner först upp i mitt knä. Hah! Hon ligger och gör fula tecken med tassarna mot de tre som fick bli på golvet. Baggi sitter på glasbordet (spår-nää, inte alls...)och betraktar det hela en stund, sen går han och lägger sig i sin kartong.
Billy kommer flera gånger och undrar varför det inte får plats en terv till. Svårt, Billy, svårt.
Efter två och en halv timme blir Flinga för varm och skrynklig och hoppar ner. Genast kommer Murre. Det är inte så vanligt att han sitter i knät. Han får korn på mitt godis. Det är så´n där mjuk nougat/fudge i stora bitar. Han blir alldeles vild och ska nödvändigtvis smaka. Det får han. Sen ger han sig inte utan ska ha mer hela tiden. Jag får sätta undan lådan för han blir handgriplig till slut och klöser mig för att jag ska bjuda.
Nougat - något för en katt?
Nu är det bara att gå och lägga sig. Måste upp tidigt och delta i Vasaloppet från soffan!

3 kommentarer:

  1. Murre ville ha fredagsgodis och Billy fredagsmyz, själv ville jag varken ha "bananmannen" eller "Flinken" i final.
    Lycka till med Vasaloppet!
    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Han ser nöjd ut så det var säkert gott och klistrigt. Överansträng dig nu inte med vasaloppet *ler*.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hahahaha!! Vilken min kattrackarn har :)

    SvaraRadera