Sidor

onsdag, mars 28, 2012

Stor försiktighet

Har man varit borta från jobbet sedan i fredags kl 15 kan precis vad som helst hända till onsdag morgon.
Hex kryper in på armbågarna som en commandosoldat för att undkomma anfall så där med en gång.
Det gick inte bra... Det kom något fladdrande och nästan sprang ner mig meddetsamma och konstaterade: "Det var länge se´n" ( jädra längesen var det inte)
Förmiddagen i buren gick väl i stort sett smärtfritt. En typ ringde vid elvatiden och undrade om vi hade öppet. (Guess - i fall jag sitter här och svarar dit ljushuvud. Sa jag inte, nej...)
Strax före lunch skulle jag hjälpa Mini att ta bilder på våra instrument så de med inget eller obefintligt minne vet vad som ska användas när.
Vi har en enormt dyr och krånglig jättestor digitalkamera som vissa tror vi behöver, men enligt mig skulle det gå precis lika bra med en vanlig liten. Den här är så fruktansvärt avancerad och dessutom tung.
Koppla in skiten till en dator. Bildprogram upp. Instrument fram. Hex tar bild. Helt ok! Nästa gäng instrument fram. Hex tar inte bild för nu kommer vår praktikant in och börjar babbla sin skit. Han har en mugg kaffe med sig och det ska vi fantamej inte ha när vi jobbar. Han lägger sig i hur jag ställer in kameran. (Passa dig gosse annars dör du) Mini börjar huka sig och väntar på att Hex ska tappa fattningen och anfalla besserwissern. Han babblar vidare om hur han ska kunna få över foto från datorn till usb minne "och använda i undervisning" (UT, as) Hex ger honom en kort info om att detta kan vi bara göra på vissa datorer. Nu bryter han min bildserie och ska prova sin idé. Funkar icke, nej. Bara vissa datorer, ja.
"Du stör" sa Mini. Bw börjar diskutera om Minis sambo inte tycker om honom. (Ja, jag vet väl inte hur det kom in i bilden)
Hex ställer försiktigt kameran ifrån sig och går på lunch.
Han vill kanske ha sitt kaffe spetsat...

8 kommentarer:

  1. Ni verkar ha så kul på ditt jobb ;)
    Tack för trollformeln ♥

    SvaraRadera
  2. underbart!
    du är ett skrivandes geni babe :)
    just att irritera sig på korkade besserwissrar känner jag igen.
    måste ha din ängel runt halsen idag.
    just för att markera hurpass smart och underhållande jag tycker du är.
    stor kram från dalsland//

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där sista visade jag maken ;) Tacktack!
      Kram!

      Radera
  3. Att han bara vågade... din första dag dessutom. Han kan inte vara särskilt rädd om livhanken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är som en aningslös valp. Men han var liksom en aning i vägen.

      Radera
  4. Kul med jobb, man kan undra var de kommer ifrån he he.

    Kramen

    SvaraRadera
  5. De bara kommer till oss ;)
    Kram!

    SvaraRadera