Sidor

tisdag, mars 06, 2012

We´ll meet again...

...men jag vet var och när för idag var det alltså dags för ännu en show ett möte. Nu jädrar har vi klättrat rejält i graderna för nu talar vi om central samverkan på förvaltningsnivå. (Om någon vill gå och lägga sig eller fika eller så p.g.a torrheten i detta så förstår jag)
Om några väljer att läsa vidare så ska vi snart se att även denna sammankomst hade visst underhållningsvärde.
Jag har efter 27 år i branschen faktiskt träffat de flesta figurerna på det där mötet förut. Två av dem är gamla fiender som försökte förgöra mig en gång. Gissa om de tycker att det är äckligt att jag nu dykt upp och att de förmodligen får dras med mig under en lång tid framöver? Den ena höll masken bra. Den andre hälsade och såg i övrigt mycket beklämd ut.
En piggnade till oerhört när vi hälsade och traggade visare på "att vi känner ju varann". Det gör vi egentligen inte, men hon sa så förra gången vi träffades också och då var det faktiskt första gången vi sågs.
Två var helt normala och trevliga!
En är politiker. Han verkade artig och trevlig men torr som fnöske.
Kickan är min kollega och min trygghet!
Så har vi då självaste herr-nyvalda-huvudskyddsombudet! Vi har till och med varit på samma fest en gång fast det har han ingen aning om. Han hälsade fint (fast han blev sittande det aset - en karl kan gott resa sig när han hälsar på en kvinna) med en ganska liten svettig näve. Aha, nervös! Men sitta där som en padda och spela Allan det kan du, tänkte Hex. Exemplaret är ett par år äldre än jag, men eftersom han har frisyren "fått en spann* vatten över sig" så håret liksom ligger klistrat i nedåtgående riktning så ser han inte så fräsch ut direkt. Synd, en tvångsklippning kunde förbättrat det hela kolossalt för han klär sig snyggt och så.
Tyvärr är han i trängre kretsar känd för att gå omkring och fisa där man minst anar det... (Inte måttligt heller) Jag vet om det men de som inte anar något sitter och sneglar på varandra och undrar vem som ätit sopor när rökmolnet liksom seglar ut över omgivningarna. Jag har varnat mina kolleger så de vet att sätta sig en bit ifrån...
I övrigt avlöpte det hela städat och snyggt. (Mötet alltså, inte hans "luftningar")
Den punkten som vi alla trodde skulle bli en riktig fight mynnade ut i "information" Ok!
Jag överlevde första provet i dessa sammanhang. Nästa gång är jag inte ny längre - just wait...

* "hink" såklart!

3 kommentarer:

  1. Du vet allt hur en slipsten ska dras :))

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt bra mötesdag!

    SvaraRadera
  3. Dina möten är rena thriller-komedi böckerna ..ser fram emot nästa =)
    Ha nu en bra dag idag ♥
    Kramen!

    SvaraRadera