Sidor

söndag, mars 04, 2012

...och vad hittar vi väl där?

För att börja med Vasaloppet så var det ju lugnt på sitt sätt fast farten de höll blev hiskelig. Nytt tidsrekord! Men sen kom upploppet och det blev oerhört påfrestande... jag blev alldeles slut.
Dammsuger och plockar med saker och ting. Det hörs avlägsna skrapljud. Baggi är på lådan antagligen. Högre skrapljud. Väldigt vad han misshandlar den - tapeterna kan ibland få ett par rafs också (undrar hur han tänker där egentligen...) Så blir det tyst. När jag ska byta om och gå ut i stallet hörs skrapljuden oerhört nära och uppfodrande. A-nä, jag har väl inte...
...råkat stänga in honom i linneskåpet.

7 kommentarer:

  1. Jag förstår att du blev helt slut men att stänga in Baggi i linneskåpet hmmmm *ler* en kattsak.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förbaskade katt. Han kunde väl sagt mjau till exempel!

      Radera
  2. Jag stängde in en av våra katter i klädkammare för några år sedan... en hel julafton :( Gissa om jag hade dåligt samvete... även om jag oxå varit tacksam om hon sagt till innan

    SvaraRadera
  3. Där ligger han och gömmer sig..utan minsta pip. Hittade just Gulle i min garderob, fast dörren var öppen =)
    Kramen!

    SvaraRadera
  4. Hahaha ... inte liter katten någon nöd iallafall. En nöjdare katt får du väl leta efter :D

    Jo, bävern har vi sett någon mil längre ner men inte här inne i trädgården.

    SvaraRadera
  5. Nu vet jag inte riktigt om du redan fått någon kommentar från mig här.

    Mitt mobila bredband är som det är här ute i skogen.

    Tänk vad mysigt han har i linneskåpet. Världens bästa ställe.


    Och jodå, visst har jag sett bävern några kilometer längre bort men inte på bilderna som är från tomten. Jag hoppas verkligen man får den äran att se dem här också.

    Hälsa Baggi och säg att han är en bra katt :D

    SvaraRadera