Sidor

torsdag, februari 03, 2011

Blev hemma

Nä, det fick bli sjukdag... När jag ringde till jobbet 7.30 var läget följande: Två semester, en sjukskriven, fem ringt sig sjuka som jag och två sjuka som jobbade ändå. Ett par tre friska tror jag. Kan hända att fler blev hemma... Absolut någon mördarbakterie - eller lepra som jag först trodde. Eller bonnaförkylning... "Diagnos okänd" "My shocking story" you name it.


Förresten - där ligger man och sover på eftermiddagen varmt nerbäddad i sängen. Murre och Baggi har någon form av kapplöpning/ommöblering ute i trappan. Plötsligt kommer Baggi i full karriär, hoppar upp vid sängens fotände, galopperar diagonalt över mig, hoppar över sänggaveln, accelererar kraftigt under sängen och försvinner ut i trappan igen.


Förlåt att jag finns...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar