Sidor

fredag, februari 11, 2011

Huvudsaken

Ledig dag och riktigt äcklig huvudvärk. Gick inte alls över varken med tabletter eller vila. Nähä. 16.30 tröttnade jag på alltihop och tog mig ut i stallet ändå. Jag hade så ont att jag knappt kunde se. Vi hissade ner en höbal och nu ligger de så tätt däruppe att man får klättra omkring i de mest halsbrytande vinklar och såga ner repet kring dem för att kunna snara dem och lyfta ner dem. Inte blev det bättre av att packa hö i 12 säckar heller.


Så fick jag syn på detta gräsliga:



Usch - matte har nog försummat sin fina häst en smula... Jag tycker inte att han är sig riktigt lik. Vi får putsa och klippa lite.





Så, nu blev det bättre!!  Cosmos f 2004, e Nactus - Illusion - Um Said** om nu någon är intresserad av det.


Och nä, bilden är inte dagsfärsk, för nu har vi snö igen...




 

Maken undrade om huvudvärken gått över när jag pysslade med Cosmos. Jaha, det hade den, va´ bra. "Då var det arbete du behövde" sa min klyftige man...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar