Sidor

lördag, februari 26, 2011

"Skitt"

"Skitt"* blir det i huset så det räcker på en vecka. Jag kan inte fatta varför golven ser ut som en sopstation när det är frost ute. Ingenting bör följa med djur och människor in. Man måste alltså misstänka maken i första hand och vovven i andra. Katterna går inte ut i kylan och har dessutom små fötter och jag kan inte dra in så förbannat. Jaha - fram med dammtrasa och -vippa och sopborste. Dammsuga får jag göra i morgon. Gör man sig ett ärende in på vinden så kommer Bagheera som ett skott i trappan och sen ska han vara därinne och sniffa och jaga möss och pinka och ha sig. Toppen! Han kom och tittade vad jag gjorde tre gånger och när jag försökte komma bakom honom för att stänga vindsdörren så balanstravade han kvickt in på vinden igen. Så jättekul!!


På kvällen var vi hos en av grannarna och åt stora mackor och väldigt onyttig mördegstårta... När man ska hem igen tar det evigheter innan alla har fått på sig sina stora och många vinterkläder, halsdukar och vantar. På sommarnätterna sätter man sig i bilen utan ens en jacka ibland...


                     

Som sagt....


*"skitigt"





        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar