Sidor

torsdag, juni 23, 2011

Hund namens Rex

Ullrich berättar såklart gärna om sin Hund! Den heter Rex - efter serien "kommissarie Rex" Jag har ingen aning om ifall den visats i Sverige, men det sa jag inte.
Känns denna igen?

Sen skulle jag ju egentligen visat det här igår, men då funkade ju inte Bloggers bildöverföring:
Maken kallade på Flinga att det var dags att åka. Sen kallade han igen. Sen öppnade han dörren och hojtade att "hon vill inte följa med". Flinga sprang in till mig, ställde sig tätt intill och meddelade att hon blev hemma. Hon hade andra planer.
Så trött... hon ville vila inomhus.

Herrarna katt råkade mötas nos mot nos. Det kunde gått illa om inte matte hade varnat dem för att ställa till mudder...
Kolla bara! Sitter och glor varandra i ögonen på ett par decimeters håll. Murre till vänster och Bagheera till höger.

7 kommentarer:

  1. Klok Flinga som stannar hos fina matte :) Men du det där kunde ha blivit en riktig cat fight, tur du stoppade det eventuella :)
    KramKramKraaaaaam!

    SvaraRadera
  2. Kattfight är aldrig fel:-) De behöver rangordna sig.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Sv Ninz: Vi vilade oss i form =) Typer, de där katterna. Murre kan ju bli förbannad på allvar.
    Kramkramkraaaam!


    Sv Elna: Det är sant, men gamle Murre 14 år kan bli extremt våldsam...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Man ser Murres ögonbryn är i missnöjesläge, haha. Båda avvaktar men är beredda på fajt =)
    Men Flinga däremot...långt ifrån fajt och attackläge.
    Ha nu en bra midsommarafton!!!
    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Bagheera är lugn och blir inte rädd. Tur, för annars hade det blivit bråk så det skvätt om det. Jag har sett Murre slåss med en annan katt en gång, de rullade omkring som ett klot och förstörde varann så mycket det bara gick. Andra gånger har han bara kommit in tilltufsad och halt.
    Flinga är dessutom en bra kattpolis så hon har bidragit mycket till att de här två håller sams.
    Ha en fin midsommar du med! Kramar

    SvaraRadera
  6. Jodå, Rex har gått i Sverige med...faktsikt ganska bra för att vara tysk...:)
    Härliga djur du har!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag tyckte jag kände igen det där Rex, så jag sa lite vagt att den visats här... Då var det rätt!
    Tacksamt att ta foto på djuren.
    Kram!

    SvaraRadera