Sidor

onsdag, juni 29, 2011

Skrytbild!

Jag har visat bilder förr när min kaktus blommar. Men NU blommar den med TRE blommor samtidigt. De slog ut sent i går kväll:
Visst är detta fantastiskt!
I övrigt var det ledig dag idag. Först låg jag i som en rem och dammsög, dammade, torkade smulor, fläckar och okända(!) ting samt bakade rulltårta. Sen satt jag i solstolen i trädgården.
Maken åkte till veterinären med Flinga för vaccination och hon var så söt där att veterinären gav henne godis efteråt...! Tänk att få godis bara för att man är söt och lägger huvudet mot veterinärens ben.
På kvällen kom folk från den "snälla verksamheten" hit och åt upp rulltårtan. Baggi hittade en stol som visserligen stod en bit från bordet, men han satte sig på den och tyckte att han var med.
Två arbetsdagar kvar innan semestern - det är exakt två för mycket...

11 kommentarer:

  1. Det där var det häftigaste jag har sett, tre stycken på en å samma gång å den är inte uppdriven i ett växthus. Utan hemma hos Dá Lá Hex!!!
    KramKramKraaaaaaam!!!

    SvaraRadera
  2. Den kaktusen var en stöddig en! Vi brukade skoja om att man behövde ett par dagar att varva ner på innan semestern...
    Hmmmm, vetrinärens knä? Lägger nog ner det för våran vetrinär är kvinnlig och skulle nog inte alls uppskatta en knäinvit!
    Men hon gillar mina djur!

    SvaraRadera
  3. vad fantastiskt!
    har aldrig sett något liknande :)
    vem är baggi?
    kram från sockerkaks- och älgsteksvischan!!!

    SvaraRadera
  4. Dammsög? Insåg just att det var läääänge sen jag lekte med snabeldraken. Tack för påminnelsen.

    Klart du ska va stolt... inte det minsta skrytigt att visa upp att du lyckats få den där tingesten att blomma. Bara att gratulera med kramar till dig (inte till kaktusen... det gör ont)

    SvaraRadera
  5. Sv Ninz: Den är alltså imponerande!
    Kraaam!

    Sv Lippe: Just det, man ska inte ställa om sig för fort...

    Sv Jeanette: Tre blommor samtidigt är inte så vanligt. Baggi är katten Bagheera!
    Kram!

    Sv Hulda: Haha, kaktusen är en vresig sak med hiskeliga taggar, men blomma vackert kan den.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Kajsa! Hjälp! Jag kan inte skriva inlägg på min blogg :(

    Ska jag verkligen behöva byta domän (eller vad det nu heter). Shit vad trött jag bliiir

    SvaraRadera
  7. Coolt! Jag visste inte ens att de blommade.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Sv Hulda: Det ordnade sig igen ser jag, men det är mycket irriterande när det inte funkar
    Kram


    Sv Elna: Först hade jag en i 30(!) år, sen satte jag ett barn från den och det är den som blommar. Minst ett par varje sommar.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. ja, den är super fin, ha en fin kväll nu

    SvaraRadera
  10. Äntligen verkar det funka!!! Vilka fina blommor, ser nästan inte riktiga ut, så vackra är dom. Förstår att Flinga charmade till sig godis. Hon verkar inte vara typen som morrar till veterinären =) Snart semester = härrliisscchh
    Kramen!!

    SvaraRadera
  11. Sv Vicke: Konstverk!

    Sv Helena: Nä, de passar liksom inte till själva kaktusen rent storleksmässigt heller.
    Här morras det inte =)
    Kramar!

    SvaraRadera