Sidor

fredag, juni 10, 2011

Kyligare väder

Och det skadade egentligen inte alls för under värmeperioden har hemmet grott igen på ett oroväckande vis... Man kunde till exempel börja med att skrubba badrummet. Fast först kunde man skruva isär avloppsrören under handfatet och rensa det. Nu tänkte jag att vi skulle gå igenom vad jag hittade där och hur det såg ut. Inte... Nähä   När det var klart och jag hade skruvat ihop de förbannade plaströren igen så var det dags för heltvätt av golvet därinne. Så, klart!
Sen renbäddade jag med helt nya lakan direkt ur paketen vilket kanske var en dum idé för de har lite vaxdukskänsla. Får se om maken överhuvudtaget märker det. Tveksamt och i så fall kvittar det.
Eftersom det inte var så varmt idag kunde man sedan ägna sig åt nyttiga utomhussysslor. Klippa det manshöga gräset till exempel.  Nyklippt gräsmatta är väl fint! Jag står alltid och beundrar det en stund när jag är klar. (Och gläds över att nu är det så att säga länge innan det behöver klippas igen)
Snart dags för världens nyttigaste middag - lövbiff, potatisklyftor och bearnaisesås!


10 kommentarer:

  1. Inget höjdarväder här heller, men dottern och jag rådde bot på det genom att ge oss ut på turné med bil o kamera. Vi hann med att se en hel del... nytt som gammalt.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det finns verkligen ingen energi över till något annat än att egentligen bara ligga ner och göra ingenting. Det är medelhavs värme i lilla Sverige, det händer inte ofta! Jag må säga, du har då varit flitig som en myra, imponerad!
    KramKramKraaaaaaaam!!!

    SvaraRadera
  3. Sv Hulda: Man kan hitta på en hel del i lite sämre väder också =)


    Sv Ninz: Det var varmaste dagen idag på flera håll i Sverige hörde jag. Inte här = Hex får nå´t gjort ;)
    Kra-am!!

    SvaraRadera
  4. Stod likadant själv igår och njöt av det nyklippta gräset och så luktar det så gott...och man nästan ser hur det växer. Du var rena Flitiga Lisa igår och maten helt välförtjänt och säkert väldans god.
    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Man är så stolt när man har städat vare sig det är ute eller inne.
    Onyttig bearnaisesås är -gott!!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Jag ute i blåsväder på RIKTIGT :( Så blir det när man lägger *snudan i blöt :D :D (*det ordet har lärt mig av dig)
    KramKraaaaaam!!

    SvaraRadera
  7. ha en fortsatt trevlig helg nu.

    SvaraRadera
  8. Sv Ninz: Bara du inte skadar snudan... Hoppas det reder upp sig.
    Kramkraaam!


    Sv Vicke: Fint väder och allt är det. Vacker pingsthelg!

    SvaraRadera
  9. Ja, ibland behövs även de mindre roliga sysslorna göras...men sen känner man sig riktigt duktig...:)
    Fortsätt njut av helgen!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Visst gör man! Och kan gå runt och beundra att det är rent!
    Trevlig helg själv!
    Kram

    SvaraRadera