Sidor

fredag, oktober 30, 2009

Återkomsten

Då var middagen uppäten och "morden" sedda. De knipsade bara två ikväll och nästan en tredje. Det är lite ynkligt tycker jag för att vara den serien.


Nu ska det handla om stackaren som fick sig en riktig Halloweenupplevelse idag, nämligen:



Under gårdagen fikade Esteban två extra gånger på firmans bröd och pålägg samt åt det till lunch också.  En sa faktiskt till honom, men han valde att inte förstå. Anyway. Klockan var 09.25 i förmiddags. Esteban går och "förfikar" eftersom den ordinarie rasten är 09.45 och då brukar han komma igen. Men plötsligt stod häxan i dörren och undrade om han inte tänkte fika ihop med oss. "Jo, det skulle han" Häxan undrade hur det skulle gå till, för han var där ju nu med mackor och allt. "It´s my own from home" Nädu, sa jag, du har ju tagit bröd. Du vet att du äter en gång om dagen av detta, för det är vårt och ska räcka till alla. Hade han aldrig fått reda på. Det vet du mycket väl sa jag. "Only yesterday" Skitsnack, står och ljuger mig rätt upp i ansiktet. "Ähhhsucksuck" sa han. (Han har sådana ljud för sig) "Sakta" Då blev jag förbannad på allvar och gav honom duktigt på pälsen men den här gången in english och där var jag inte dålig heller kan jag säga.


En timme senare mötte han Lina i korridoren och meddelade henne att han var lite "ill". Undrar om han blev "ill" av att råka ut för mig eller vill förbereda oss så han kan vara "sjuk" på måndag.


Han åt inte mer på hela dagen...


           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar