Sidor

söndag, oktober 18, 2009

Viloläge

Maken vaknade sent och jag ännu senare. Maken råkade ut för katter i hungersnöd och gav dem mjukmat så de nästan sprängdes. Kul för katterna ju! Hilma fick genast gå på lådan och det hon åstadkom där får mig att undra hur det rent fysiskt var möjligt...


Maken fick hem en kund och jag dammsög. Sen läste jag för Murre i sängen -han tycker om läsning och ännu bättre om när vi sover.


Fågelbordet monterades upp. Det blev ingen rusning dit i år. Förra hösten tog det 50 sekunder innan första fågeln var där och åt!


Dags att göra vid stallet. Vi körde in spån till tre spiltor. Satte upp en avdelare i ena hagen. Kom i slagsmål med en vattenkopp där den gick segrande ur striden... Kom även i slagsmål med fodervagnens ena däck där ventilen liksom försvann in i hjulet och inte gick att pilla ut igen. Följden av detta blev att vagnen nu har kraftig slagsida med två pumpade däck och ett halvpunkterat. Yrkesmän kommer att få fixa både vattenkopp och däck.


Nu steker jag revben! Det ska i alla fall lyckas, mums!!


                                


                                      

  ....och sen sitter man som en död fisk i tv-fåtöljen och jag är faktiskt alldeles nöjd med det, för här är varmt och mysigt och make och hund och katter och alla är friska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar