Sidor

onsdag, oktober 07, 2009

Tupperware

Fick just mejl "från min Tupperwarekonsulent"... Jag visste inte ens att jag hade någon.


Man har väl varit på ett och annat lyckat sådant party, men man har fanimej varit på många som varit rena farsen också.


Sist var jag bjuden till en lantbrukarfru. Hon är närmare 70 år, hur rolig som helst, gör supergod mat och är jätterar. Det där sista visar sig på vissa av hennes väninnor, för eftersom hon är jättesnäll och tycker om alla så är några minst sagt knepiga. Anyway, jag var alltså bjuden till henne på Tupperwareparty och eftersom jag hade en microburk -med ventil!- som fått en spricka, så sa jag ja. Livstids garanti på prylarna!! Jag kom lite sent för jag jobbar nämligen, men det gjorde ju inte flertalet tanter där. De glodde rätt så surt och några hälsade inte. Jag satte mig vid bordet där ingen tant sa ett ljud till  mig. Demonstranten var väl inte den mest inspirerande precis. Hon asade ut oss i köket och gjorde en sockerkaka i micron mycket pedagogiskt -den smakade fan. Man måste enligt min åsikt baka kakor i riktig värme annnars kan det va´ så. (Det var mycket roligare den gången demonstranten råkade trampa på en katt som låg och slumrade vid öppna spisen. Katten flög upp och skrek MEEEOOOW och damen for åt andra hållet och gol "herregud". Sen kunde jag inte sluta tänka på det så jag bara satt och flinade hela resterande tiden ...)


Microkakan var det ju: Den var som skumgummi och jag apade mig så pass att vissa tanter började tycka att jag var lite rolig. Vi fick äta eländet till kaffet också. Som tur var fanns A:s goda kakor och bullar också. Vid kaffet fick den värsta "draken"syn på mig. Hon nedlät sig att tala till mig. När kvällen var slut hade hon bjudit in mig till sitt nästa party. Jag hade tydligen lyckats!


www.tupperware.se/cps/rde/xchg/nordics/hs.xsl/index.html


Nej, jag gick inte dit, sorry.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar