Sidor

lördag, oktober 24, 2009

Liar, liar

Sorry - jag kan inte hjälpa att mitt liv invaderas av:




Han skulle ju jobba extra idag. Kl 7.45 var kunden kommen men inte Esteban. Vi ringde honom. "Jag är hemma, någon har krossat vindrutan på bilen" Kan du inte lämna den hos glasmästare då och så åka bussen hit, undrade vi. "Nä, jag har ingenstans att ha bilen" (goddag yxskaft)Varför ringde du inte hit 7.30 och sa att du inte kom idag? "Jag kunde inte hitta numret" Man slår sig för pannan, dör, rullar sig på golvet, biter i bordsskivan -you name it.


Häxan blev väldigt sur, för jag och en tekniker fick ordna upp hans första kund och hålla dem på gott humör för de var nämligen hemskickade en gång förut när Esteban varit "sjuk". Häxan mejlade till nya chefen. Mim i receptionen blev också sur och mejlade till nya chefen... Efter ett tag ringer gamle chefen och meddelar att både han och nya chefen ringt Esteban och pratat med honom om dagens tilltag. Det var ju bra, men det bästa för Estebans del vore en fot i röven!!




Nu kan man emellertid skita i den drullen i tre dagar och ägna sig åt make och djur och tv och sova och nu närmast en stor fet pizza!!


              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar