Sidor

tisdag, oktober 13, 2009

Så var det hjort

När jag körde till jobbet i morse var det fullt av bilar parkerade i skogskanterna. Jakt på älg och kronhjort börjar idag. Vi har kronhjort här. Jag har sett en bjässetjur när jag varit i skogen och ridit. Synd att ta kål på den, tycker jag.






Det är pampiga djur. Gör sig bättre levande än på tallriken.


Förresten blev både hästen och jag skiträdda när vi såg hjorten. Avance vände direkt och galopperade hemåt. Sen tänkte han "vad i hela friden var det? Och så gjorde han helt om igen så vi kunde titta på varandra. Sen försvann hjorten in i skogen.


Mycket omtyckt medarbetares sista dag hos oss. Det var inte kul i eftermiddags när vi skulle hem... Han ska jobba i storstan där han bor. Tur för dem - otur för oss...


Och så var det "dagens Esteban". Jag får snart göra en speciell rubrik till honom här i bloggen. Han har blivit riktigt populär, som en seriefigur ungefär. Tyvärr finns han på riktigt. Idag förekom han endast på förmiddagen, sen skulle han på kurs!! Men avdelningsföreståndaren hade ett ess i ärmen. Hon meddelade honom att: "eftersom du redan har så mycket frånvaro ska du ta igen det så du jobbar extra fredagen den 23:e" Esteban bugade sig till golvet tre gånger, gapade stort och vände tuggummit. Troligen chockskadad! Hur det blivit med bilen vet ingen riktigt än. Det ger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar