Sidor

onsdag, oktober 14, 2009

Snabb sorti

I vår bransch är det inte så vanligt med snabba uppsägningar. På samma-firma-i grannkommunen hände det i fredags...!


Som tidigare meddelats är vår chef inte jättepopulär (utom hos rövslickarna förstås, men sådana dras man ju med på varje jobb) I somras anställde han ju Esteban hos oss, men en som också var på intervju fick jobb på "annnexet". Han hade definitivt inte den utbildning som han uppgett sig ha så därför gick han ofta och frågade kollegerna om de mest banala ting. Till slut sa en av dem till honom att nu fick han försöka sköta sig själv så hon fick tid för sitt. Då blev han mycket förnärmad och visade henne knytnäven. Chefen var så pass karl att han faktiskt tog in honom för ett kort samtal och dagen efter låg uppsägningspappret på chefens bord. Ajöss med den. Snacka om att anställa fel!!


Häxan ser nu förarglig ut och tänker vad var det jag sa och vänta bara -det är inte slut ännu. Jag vet hur det blir, jag kan se sån´t. Och de som inte kan tycker förstås att jag är elak. Men det visar sig alltid vem som får rätt!


NU kommer en grej, nämligen:



Han har blivit min seriefigur här. Tänk på att allt är sant...


Han har ingen bil än... Antingen köpte han den inte. Eller så blev den aldrig levererad. Jag ska bara hitta en mullvad, så ska jag ta reda på det. O´trevlig (som jag måste döpa om för han är inte så dum egentligen... ) håller på att gå i spinn för han blir hemsökt hela dagarna med de mest banala saker som Esteban inte klarar. De ringde förresten från tillverkarna igår och undrade vad i helsike det var han hade skickat för ritning. "Gör om den ögonblickligen" Sån´t här händer bara inte... Ask the boss!! The boss går i pension om två veckor. Undrar hur nästa boss ska tackla E?




Precis så här ser Tålig (så får o´trevlig heta numera) ut när Esteban hemsöker honom -han går i spinn!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar