Sidor

torsdag, oktober 29, 2009

Snåljude *

* skånskt uttryck för en snål, riktigt gniden person.


Då kom äntligen dagen när chefen slutade sitt arbetsliv efter fyrtio år i yrket. Jag har aldrig någonsin i mitt liv haft en så usel chef som denna varit. Jag och Rosa skulle "ge honom det som avskedsord" tänkte vi, men så blev det inte. Han försvann som en liten rök någon gång under förmiddagens senare hälft. Han sa "hej då och lycka till" åt en som sagt upp sig (!) och så gick han. Nyckeln är lämnad. Gissa om han bjöd på något sista dagen? Anä -snåljude. Vid lunchen sa en att hon tyckte vi skulle nalla lite i kaffekassan och köpa fina kakor eller en tårta och ha det för att "fira" avskedsdagen. Det var en strålande idé! Jag fotograferade kakfatet och kommer att lägga ut bilden i firmans bildarkiv på måndag eftersom chefens sista officiella arbetsdag är på fredag. Bilden ska heta "givmildhet" tror jag.


                                 

...och här ser vi mina innersta lyckönskningar och hopp om en ålderdom till "the boss".


När jag granskade detta såg jag att jag lyckats sätta ett pentagram i överskriften. Jisses då! Då tar vi ett sådant också:


                             

Som alla ser innehåller det fem kvastar. Uddarna står för de fyra elementen samt själen -inte djävulstecknet...


Jag spårade visst ur, dags att lägga sig men jag ska inte läsa något för Murre ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar