Sidor

tisdag, oktober 20, 2009

I fin måndagsform

Så var det måndag igen och eftersom jag var tvungen att läsa för Murre igår kväll till kl 00.30 och samme Murre väckte mig 04.55 så har jag känt mig skitpiggelin hela dagen...


Eftersom det är måndag har den här figuren laddat upp i två dagar:




Fram till kl 11 hade han frågat tre olika kolleger om tre banala ting... När han sen stod i Tåligs dörr och ville fråga igen så åkte hela Esteban in, dörren stängdes och Tåligs röst var inte längre så tålig. Han tog fram firmans förmiddagsfika -bröd och pålägg- kl 11.30, bredde mackor och tog dem med ut och rökte. Vi fikar ca 10.00 så han blev visst hungrig kvickt. Lunch åt han inte. Däremot drack han kaffe vid 15 och slök sen en gammal kakbit vid ca 16.30. Alla dessa pauser inkluderar rökning utomhus. Hade vi andra gjort likadant hade det blivit ett jävla liv... Rosa har sin avdelning mittemot fikarummet och hon får anfall med jämna mellanrum när han värmer mat och lagar kaffe hela tiden.



Gissa vad vi ska ha på onsdag? Anställningsintervjuer... Kan vi månne knyta fler sådana här orefisser till oss??


Fy vad jag är lé. Vad värre är så är det sanningen.


I övrigt har jag varit i stort sett normal i dag. I stort sett alltså...






                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar