Sidor

torsdag, oktober 15, 2009

Uppkörd

Ledig dag! Skulle sova betydligt längre är tll kl 6.00 - trodde jag alltså. Kl 6.20 kommer katten Murre. "Är du inte uppe än?" Och så klev han omkring och väsnades i sängen. Jag klappade honom -och då bet han mig i armen den drullen och lappade dessutom till mig med tassen, utan klor visserligen, men ändå. Fräck typ. Han åkte ut ur sovrummet och jag stängde dörren. Konstigt att han inte gol för fullt utanför.


På förmiddagen var det kallt. SMHI hade lovat lite snö.



+ 3° i Skåne betyder råkallt... Och så minsann, prognosen stämde!



Det snöade lite, lite. Det är lika högtidligt varje år för man glömmer hur vackert det egentligen är.


På eftermiddagen hade vi dragkamp med ardennern. Maken skulle sko honom men Leo "ville" inte. Ingen vinner en fight med ardenner utan hjälpmedel, så vi hissade upp hans små (hmmm) fötter med rep genom ring i taket och så fick han hänga på sig själv istället för på hovslagaren. Det går också bra, tar lite längre tid bara. Leo "muttrade" med läpparna, han sa säkert fula ord om oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar